Informasjonsteknologi

Elever som jobber med PC

Informasjonsteknologi 2

Hvordan lager vi de beste løsningene for fremtidens teknologi? Hva er kode og hvordan lages programmer? Hvordan ble Facebook og Snapchat laget? Dette er noen av temaene du går gjennom i faget Informasjonsteknologi. Det er et fag som har som mål at elevene skal få en innføring i grunnleggende IT og datakunnskaper, og det er et fremtidsrettet fag som åpner øynene dine for den digitale verdenen og få en forståelse for hvordan apper og programmer er utviklet Det er fokus på digitalt utstyr, utvikling og vurdering av nettsteder, grunnleggende programmering og finne løsninger på IT-utfordringer.

Timer per uke: 5

Primært årstrinn: VG2 og VG3

Arbeidsformer

• Vi programmerer spill og simulerer modeller