Læreplan i norsk for minoritetsspråklige med kort botid

Det er kun elever som følger denne læreplanen som får eksamen tilpasset minoritetsspråklige (altså tilsvarende norsk som andrespråk, såkalt NOA-eksamen). Det vil stå ca følgende på kompetansebevis/vitnemål:

Timetall, kode og tidspunkt varierer etter hvilket trinn og utdanningsprogram du går på, men teksten "Norsk, kort botid" vil stå.

Hvis du tror dette gjelder deg og ønsker å følge denne læreplanen må du snakke med norsklærer og levere skjema (se under).

SØKNADSSKJEMA

(DU KAN KOPIERE OVER I WORD OG SKRIVE UT ELLER KOPIERE FOR HÅND)

BEKREFTELSE: KORT BOTID I OPPLÆRINGSPLIKTIG ALDER OG ØNSKE OM Å FØLGE LÆREPLAN I NORSK FOR MINORITETSSPRÅKLIGE MED KORT BOTID

Elevens etternavn:                                                                   Gruppe:           Født:

-----------------------------------------------------------------               ---------------     -------------------

Elevens fornavn:

------------------------------------------------------------------              Mob.nr:__________________

Fyll inn hvor du har gått på skole for hvert trinn fra 1. til 10.klasse:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

ANNEN FORKLARING (bruk baksiden hvis nødvendig):

o Ja, jeg ønsker å ta imot tilbudet om å følge læreplanen for språklige minoriteter med kort botid.

o Jeg bekrefter at informasjonen jeg har gitt i dette skjemaet er korrekt. Jeg forstår at opplysningene kan bli kontrollert og at hvis de ikke stemmer kan det jeg det føre til at jeg ikke får karakter i norsk.

……………                             ………………………………………………………

Dato/sted                                 Underskrift elev (FULLT NAVN)

o Godkjent  o IKKE godkjent:________________________________   Dato:________

Kopi: elev, fagdok.konsulent, norsklærer, kontaktlærer, rådgiver