Hudpleie Vg2 og Vg3

hud

Hudpleie er et yrke med mange muligheter, og med en bransje som er i stadig utvikling. Dette gjør arbeidshverdagen spennende og variert. Hudpleieyrket er et sosialt yrke som ofte har et høyt tempo. Som hudpleier må du være serviceinnstilt og ha kunden i fokus.

Arbeidet som hudpleier krever nøyaktighet, kreativitet og estetisk sans. Som hudpleier jobber en tett på mennesker. Derfor må du like å kommunisere samt ha evne til å skape trygghet og tillit.

Elevene drifter skolens salonger, har faste kundedager hver uke, og samarbeider tett med lokale aktører og ulike hudpleierelaterte bedrifter. Utdannelsen er i tråd med de arbeidskrav samfunnet krever til enhver tid, og lærerne støtter elevene i egen læring og skolehverdag.

Hudpleiesalongen på Stovner vgs tilbyr behandlinger til kunder. Dette er et populært tilbud i nærmiljøet og gir svært relevant praksis for våre hudpleieelever.

Les om yrkesveier på Vilbli.

Video fra vår salong

Eksamen og karakterer

Du kan bli trukket til eksamen i norsk (skriftlig eller muntlig) eller samfunnskunnskap (muntlig) på Vg2.

Du skal ha tverrfaglig eksamen, men du må ha bestått alle programfag og YFF for å få beholde karakteren på tverrfaglig eksamen.

Fagene dine:

• norsk (fellesfag bare Vg2)
  • samfunnskunnskap (fellesfag bare Vg2)
  • kroppsøving (fellesfag)
  • helsefremmende arbeid (programfag)
  • kommunikasjon og samhandling (programfag)
  • yrkesliv i hudpleierfaget (programfag)
  • yrkesfaglig fordypning (YFF)

Alle fag er avsluttende og du må bestå dem for å få vitnemål etter Vg3 eller etter påbygging til generell studiekompetanse.

Behandling hver mandag