Vår profil

Stovner vgs

Vi har ca. 750 elever fordelt på studiespesialisering og mange yrkesfagslinjer. Skolen ligger i selve hjertet av Groruddalen – nær T-bane, buss, Stovner senter og inntil marka.

Stovner videregående skole er en skole med stor takhøyde, mangfold og variasjon. Vi ønsker å  være en skole som gir unge mennesker best mulig faglig og ikke minst menneskelig utvikling. Vi tar elevmiljøet på alvor og elevene sier de trives hos oss!

Med vår brede faglige og grønne profil har vi tilbud både til deg som ønsker å bli håndverker eller fagarbeider og deg som vil gå full studiespesialisering. Lærerne våre er dyktige i fagene sine og bryr seg om hvordan du har det.

Vi har store, lyse og moderne klasserom, nyopppusset idrettshall, et helt nytt uteanlegg til yrkesfag, basketballbane, Øvre Fossum gård, lavvo i skogen, stor kantine med gratis frokost og elevenes eget sofarom med playstation og bordtennisbord.

Velkommen til oss!