Rådgivningstjenesten

blå blomst

Alle elever har rett til å få rådgivning på skolen. Du kan få hjelp og råd om skolehverdagen din, det faglige, det sosiale, fravær, valg for fremtiden og mye mer.

Hos oss kan du få tett oppfølging, ofte i samarbeid med lærere og andre voksne på skolen. Rådgivere har også mulighet til å samarbeide med voksne utenfor skolen, som jobber i bydelen du bor i.

Elever med spesielle utfordringer kan få tilrettelegging og oppfølging. Elever med rett til spesialundervisning kan få IOP (individuell opplæringsplan).

Rådgiverne har taushetsplikt.  Når du har vært hos oss sender vi med en bekreftelse  – elevene får med andre ord ikke fravær for møter med rådgiver.

Vi rådgivere er ofte opptatt! Ta kontakt på epost eller teams for å avtale tidspunkt dersom du ønsker et møte.